6 Nisan 2020 Pazartesi

Maden Haberleri

Sondajdaki gelişmelere, küreklerle elle yüklemeden çeşitli mekanik yükleyicilere kadar yükleme yöntemlerindeki gelişmeler eşlik etti. Aynı şekilde, insan ve hayvan taşımacılığından elektrikli lokomotifler ve konveyörler tarafından çizilen maden ocağına ve büyük kapasiteli lastik yorgun araçlara dönüştü. Yüzey madenciliğinde de benzer gelişmeler yaşandı, üretim hacmini artırdı ve metalik ve metalik olmayan ürünlerin maliyetini önemli ölçüde düşürdü. Yüzey kömür madenciliğinde kullanılan kazı tekerleklerine sahip büyük sıyırma makineleri, diğer açık ocak madenlerinde kullanılmaktadır.

James Watt 18. yüzyılda buhar motorunu icat edene kadar su girişi yeraltı madenciliğinde çok önemli bir sorundu. Bundan sonra, günün derin madenlerinden suyu çıkarmak için buharla çalışan pompalar kullanılabilir. Erken aydınlatma sistemleri mum veya yağ fitili lambalardan oluşan açık alev tipindeydi. İkinci tipte kömür yağı, balina yağı veya gazyağı yakıldı. 1890'lardan başlayarak, bir lambanın tabanındaki kalsiyum karbüre su ilave edilerek yanıcı asetilen gazı üretildi ve daha sonra parlak bir metal reflektörün ortasındaki bir jet yoluyla serbest bırakıldı. Bir çakmaktaşı kıvılcım, bu karbür lambaların aydınlatılmasını kolaylaştırdı. 1930'larda pille çalışan kapak lambaları mayınlara girmeye başladı ve o zamandan beri ışık yoğunluğu, pil ömrü ve ağırlık konusunda çeşitli iyileştirmeler yapıldı.

Madenciler ve madencilik çevresinde büyük miktarda efsanevi irfan ve romantizm birikmiş olsa da, modern madencilikte, bu son derece rekabetçi endüstride hakim olmak için gereken beyinleri sağlayan gücü ve eğitimli madencileri sağlayan makinelerdir. Teknoloji, altının şimdi 4.000 metre (yaklaşık 13.100 fit) derinliklerde yeraltına çıkarıldığı ve en derin yüzey madenlerinin 700 metreden (yaklaşık 2.300 fit) çıkarıldığı noktaya kadar gelişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder